• Rekvirer et tilbud

      +45 70 23 80 55

  • Vand og sundhed

    1. At drikke vand hjælper mod hovedpine og træthed. Kroppen består af 70% vand. Mister du 1% vand nedsætter du din ydeevne med 10%.
    2. Vand renser kroppen. Du slipper lettere af med affaldsstofferne i kroppen , får en sundere krop og du vil føle dig bedre tilpas.
    3. Du skal drikke meget vand når du træner og når det er varmt . Væsketilførslen skal øges ved højt aktivitetsniveau. Kropstemperaturen bliver reguleret af vand . Drik vand regelmæssigt , dehydreringen sker før tørsten melder sig .
    4. Vand hjælper på blodvolumen under fysisk aktivitet , som igen er med til at optage ilt indtaget.
    5. Muskulaturen indeholder masser af vand , derfor er det meget vigtigt med højt væskeindtag under styrketræning .
    6. Nyd vand til maden , det renser ganen , fremhæver smagen og styrker fordøjelsen .
    7. Vand fører til øget forbrænding og dæmper sulten .
    8. Afhængig af aktivitets niveauet , har kroppen brug for 2,5 liter vand . Husk at meget væske bliver tilført gennem mad.
    9. Husk at drikke vand i forbindelse med indtag af kaffe, te og alkohol da disse drikke er vanddrivende.
    10. Vand er kroppens brændstof , det styrker de kemiske processor , reparere , vedligeholder og fornyer cellerne.

    Vand og sundhed

    Top