• Få et tilbud
  • Idag har Waterlogic på verdensbasis sparet planeten for engangs-plastflasker

    Vand og hydrering - en virksomheds bedste ven

    Sendt af ,
    Vand og hydrering - en virksomheds bedste ven

    En vigtig opgave for en virksomhed er at holde kunderne glade. En undersøgelse udført af forskere hos Yahoo Labs og Georgia Tech fandt frem til, at restauranter har større sandsynlighed for at få dårlige anmeldelser på dage med dårligt vejr. Det samme kunne ses hos skønhedssaloner, der ikke skabte beroligende rammer for kunderne. Disse er blot et udpluk fra en bred vifte af faktorer, der kan ændre humøret hos besøgende eller potentielle kunder og være afgørende i deres beslutning om at blive netop din kunde.

    Heldigvis er der mange småting du kan gøre for at fremme et godt humør hos potentielle kunder, så de ender med at handle hos dig. Noget så enkelt som at give dem noget vand kan gøre dem gladere – det kan være dit lille trick til at øge din virksomheds omsætning.

    Hvad kan forhindre en kunde i at købe?

    Hvad kan forhindre en kunde i at købe?

    Selvom det lyder overraskende, så tager mennesker ofte beslutninger ud fra hvad de føler lige i øjeblikket, frem for at bruge logikken. Følelser svinger dagen igennem, men alligevel er de med til at forme folks valg. Et dårligt humør kan føre til at man udskyder vigtige beslutninger. Men folk der er glade, optimistiske og har selvtillid, vil ofte blive associeret med beslutsomhed og succes. Mange faktorer kan påvirke en potentiel kundes humør. Det kan eksempelvis være at et tilbud ikke stemmer overens med kundens forventninger. Det kan være at kunden ikke oplever at få værdi nok for pengene, eller har en følelse af at blive udsat for salgstricks eller dårlig service. Måske det vil overraske dig at dehydrering også kan have indflydelse på folks humør. Faktisk kan så lidt som 1,5% mindre end det optimale væskeniveau ændre både en persons humør og energiniveau. Ny forskning har fundet frem til at det ikke betyder noget om man sidder stille eller bevæger sig – den negative effekt af mild dehydrering kan i begge tilfælde påvirke en persons koncentration, fornuft, indlæringsevne og hukommelse. Ydermere kan det føre til udmattelse og sløvhed samt et dårligt humør.

    Hvad kan du tilbyde potentielle kunder for at gøre dem glade?

    Hvad kan du tilbyde potentielle kunder for at gøre dem glade?

    En sælger kan gøre mange konkrete ting for at løfte en kundes humør, og derved skabe større sandsynlighed for at salg. Ærlighed, forståelse og god kundeservice er alt sammen skridt i den rigtige retning for at holde kunden i godt humør. Det kan også være en hjælp at tilbyde noget vand. I stedet for altid at have en pakke med flaskevand stående, kan du få installeret en vandkøler. Vandkøleren kan også sluttes direkte til bygningens vandforsyning – så er du altid klar når kunden bliver tørstig, og desuden er det mere miljøvenligt. Udover at dette giver dig ubegrænset rent drikkevand, kan dine kunder også vælge mellem varmt, koldt eller endda vand med brus. Du kan også vælge at servere kaffe, juice og læskedrikke fra din automat. Det viser dine kunder, at du er villig til at gøre noget ekstra for dem, samtidig med at det giver dem et godt indtryk af din virksomhed.

    Sammenfatning

    Sammenfatning

    Mange af os oplever til en vis grad at blive dehydrerede i løbet af dagen. Det kan udsætte os for en lang række af fysiske og mentale udfordringer. Ved at give dine potentielle kunder vand, hjælper du dem med at opretholde en sund væskebalance. Samtidig øger du sandsynligheden for at de vælger at handle med netop dig. Glade kunder giver dig et større salg, og en vandkøler er uden tvivl et godt sted ar starte.